چرا رویت؟

مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) به عنوان یک نوآوری عمده در صنعت معماری در قرن 21 ساخته شده است ، و Revit اکسیژن این نوآوری فوق العاده را تأمین می کند. دلایل مختلفی در مورد افزایش پذیرش نرم افزار Revit وجود دارد. Revit ، نرم افزار BIM ، از سال 2002 به یک کلمه معروف در جامعه AEC تبدیل شده است. تعداد زیادی از فروشندگان نرم افزار BIM وجود دارد. مجموعه Revit Autodesk دارای بالاترین سهم بازار در صنعت نرم افزار BIM است که نشانگر مقبولیت و محبوبیت آن در بین جمعیت جهانی معماران است. دلایل زیادی در مورد افزایش پذیرش نرم افزار Revit وجود دارد. BluEnt ، یک شرکت مستند ساخت و ساز جهانی ، مزایای نرم افزار Revit BIM را در موارد زیر بیان کرده است :

پیش نمایش Future Home در مدل سازی 3D BIM:

مدل پارامتری Revit ابزاری مهم برای طراحی مفهومی است. با استفاده از نرم افزار Revit ، طراحان معماری می توانند به سرعت نقشه ای از نقشه ناخوشایند را ترسیم کرده یا در مجموعه استاندارد طراحی ساختمان ها تغییراتی ایجاد کنند و بلافاصله به مشتریان خود اجازه دهند خانه های آینده خود را پیش نمایش کنند. نماهای طراحی سه بعدی به طراحان این امکان را می دهد تا ایده های مختلف طراحی را امتحان کرده و تصمیمات طراحی خود را در مراحل اولیه راهنمایی کنند.

تغییرات سریع در طراحی ، بدون انجام کارهای تکراری: در مرحله طراحی ، ساختار ساختمان و نقشه های کف باید مرتباً اصلاح شود. با نرم افزار Revit BIM ، طراحی و پیش نویس معماری سریع و دقیق می شود.

در یک مدل معماری Revit ، تمام اجزای ساختمان مانند نقشه ها ، مقاطع و ارتفاعات به طور هوشمند به یکدیگر متصل می شوند. هر زمان که تغییری در مدل ایجاد شود ، این نرم افزار به طور خودکار تمام مولفه های مربوطه را به روز می کند و بر کل مدل ساختمان تأثیر می گذارد.

 

کتابخانه گسترده اجزای ساختمان پارامتری:

Revitبا مجموعه کاملی از اجزای طراحی ساختمان پارامتریک ارائه می شود. همچنین امکان تغییر سریع اجزای موجود را فراهم می کند. این اجزا و فمیلی ها پارامترهای ایجاد شده یا سفارشی شده را ذخیره می کند ، که می تواند در پروژه های دیگر مورد استفاده مجدد قرار گیرد. در حین طراحی یک پروژه جدید ، طراح معماری می تواند از اجزا و فمیلی های پارامتری ذخیره شده برای ارجاع سریع به مشتریان احتمالی استفاده کند.

اسناد ساختمانی با کیفیت بالا:

ظرفیت مدل سازی سه بعدی معماری Revit طراحان را قادر می سازد تا به راحتی درگیری ها و مناطق ازدحام را شناسایی کرده و در همان مراحل حل و فصل کنند. این امر منجر به مستندات ساختمانی بدون خطا و با کیفیت می شود.

برآورد دقیق مقادیر و هزینه:

یکی از مهمترین مزایای نرم افزار BIM تولید خودکار اسکناس مقادیر (BOQ) است. Revit با تلاش کمتر ، مقدار دقیق مواد را به عنوان یک محصول جانبی تولید می کند. این مزیت به پیمانکاران و مالکان کمک می کند تا تعیین کنند آیا پروژه به بودجه ها پایبند است.

هماهنگی بهبود یافته:

Revit فرآیندهای طراحی ، پیش نویس ، ساخت و مدیریت تأسیسات را در یک محیط واحد متحد می کند ، به همه ذینفعان اجازه می دهد تا از مسئولیت های خود به روز و آگاه باشند ، بنابراین هماهنگی کلی را بهبود می بخشد. درک کامل همه از پروژه درباره آنچه اتفاق می افتد تعارض و خطرات طراحی را برطرف می کند.

انعطاف پذیری بالا:

برخلاف اتوکد ، Revit اجازه می دهد تا تمام داده های پروژه در یک فایل پروژه ذخیره شوند. به چندین کاربر اجازه می دهد تا روی همان پرونده پروژه کار کنند و تغییرات آنها را با هر بار ذخیره با موارد قبلی ادغام کنند. علاوه بر این ، Revit پرونده های DWG ، DXF ، DGN ، PDF و JPEG را صادر و وارد می کند.

 

منبع : cadevangelist.com