وضعیت فعلی BIM در کشورهای مهم جهان :


BIM (مدل سازی اطلاعات ساختمان) نحوه اشتراک اطلاعات معماران برای پروژه های ساختمانی را تغییر داده است. اکنون ، می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نرم افزارهایی که استفاده می شوند و همچنین طراحی ، تدارکات و یا نگهداری پروژه داشته باشید. بسیاری از کشورها هنوز در ابتدای توسعه و استقرار استراتژی های BIM خود هستند. بیایید نگاهی به چگونگی پیشرفت پذیرش BIM در برخی از کشورهای مهم جهان بیاندازیم ...

انگلیس: رهبر جهانی در اجرای BIM :

انگلیس به لطف پشتیبانی دولت به یک رهبر جهانی در اجرای BIM تبدیل شده است. از آوریل 2016 ، کلیه پروژه های ساختمانی خریداری شده در انگلستان برای دستیابی به سطح BIM 2 مورد نیاز است. امروزه ، BIM در پروژه های آزمایشی مانند وزارت دادگستری انگلیس در زندان کوکام وود در کنت مستقر شده است که در هزینه های سرمایه ای ، زمان تحویل پروژه و مصرف کربن کاهش قابل ملاحظه ای داشته است.

ایالات متحده آمریکا: 72٪ شرکت های ساختمانی از BIM استفاده می کنند :

اداره خدمات عمومی آمریكا از سال 2003 برنامه BIM را برای تمام پروژه های خدمات ساختمانهای عمومی تنظیم كرده است. امروزه تصور می شود كه 72٪ بنگاههای ساختمانی در ایالات متحده از BIM برای صرفه جویی در هزینه های مهم پروژه ها استفاده می كنند. چندین ایالت ، دانشگاه و سازمان خصوصی ایالات متحده از استانداردهای BIM استفاده می کنند.

فرانسه: 500000 خانه با BIM در سال 2017 طراحی شده است :

دولت فرانسه BIM را در بخش مسکن در 500،000 خانه تا سال 2017 مستقر کرده است. گروه کاری Le Plan Transition Numérique dans le Bâtiment مسئول استراتژی BIM فرانسه است که هدف آن دستیابی به پایداری و کاهش هزینه ها است.

آلمان: 2020 چالش بزرگ است :

در آلمان دولت نقش مهمی در ارتقا فناوری BIM دارد. تأکید بیشتر بر ساختمانهای تجاری و مسکونی به منظور اجرای BIM در کلیه پروژه های زیربنایی تا سال 2020 است.

اسپانیا: زیرساخت های عمومی BIM را در سال 2018 دریافت می کنند :

اسپانیا همچنین دستورالعمل BIM را برای پروژه های بخش دولتی برای سال 2018 و استفاده اجباری بیشتر از آن در پروژه های زیرساختی را تا ژوئیه 2019 معرفی کرده است. کمیسیون اسپانیا برای اجرای روش BIM برای ارتقا اجرای BIM در بخش ساخت و ساز اسپانیا تشکیل شده است.

کشورهای اسکاندیناوی نخستین پذیرندگان BIM بودند. به عنوان مثال ، فنلاند استفاده از مدل سازی اطلاعات ساختمان را در سال 2002 آغاز کرد. BIM برای زیرساخت های پیچیده ای مانند خط مترو هلسینکی استفاده شده است.

به طور خلاصه ، BIM یک فناوری نسبتاً جدید است و صنعت فقط درک مزایای بالقوه مدلهای اطلاعات ساختمان را آغاز کرده است. امروزه ، بیشتر کشورها BIM را به استاندارد جهانی صنعت ساختمان تبدیل کرده اند. بنابراین بقیه جهان طی چند سال آینده باید از این فناوری استفاده کنند.

منبع : cupastone.com