تاثیر BIM در چالش های گسترش مترو در هند


چگونه یک شهر هند از BIM برای به حداقل رساندن چالش های گسترش مترو استفاده خواهد کرد

چند ماه پس از ریختن سنگ بنای فاز دوم راه آهن مترو چنای ، CMRL (Chennai Metro Rail Limited) ،که وظیفه اجرای پروژه را بر عهده دارد ، اعلام کرد که برای توسعه مدل های سه بعدی از مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) استفاده خواهد کرد، پروژه قبل از شروع کار ساخت اپراتور مترو قرارداد BIM را به Rudrabhishek Enterprises Ltd. داده است.

به نقل از یک مقام CMRL : "پیمانکار یک مدل سه بعدی از تمام ایستگاه ها ، تونل ها و گذرگاه ها خواهد ساخت. این به ما کمک می کند از هرگونه مسئله طراحی جلوگیری کنیم. از محل قرارگیری کابل گرفته تا علامت گذاری در داخل ایستگاه ها ، این تصاویر همه چیز را نمایش می دهد. این اولین بار است که ما از مدل سازی سه بعدی استفاده می کنیم و می خواهیم از همه مواردی که در پروژه توسعه فاز I و فاز II مطرح شده اند جلوگیری کنیم. ".

از تجربه آموختن


فاز اول پروژه ریلی مترو در شهر چنای در جنوب هند با مشکلات مختلفی روبرو شد ، از جمله تابلوهای نامناسب و نشتی و...

مایاپادا کاپری ، مدیر ارشد شرکت Rudrabhishek Enterprises Ltd ، به یک روزنامه هندی گفت : "ایستگاههایی از سطوح مختلف وجود دارد و ابتدا ایجاد یک مدل به صورت واقعی نشان می دهد که آیا ساخت آن روی زمین امکان پذیر است. در غیر این صورت ، می بینیم که چه تغییراتی می تواند ایجاد شود. این امر تا حد زیادی به کاهش تاخیرهای ناشی از طراحی در زمان ساخت کمک می کند. ”

این اولین بار است که از مدل سازی BIM و 3D در این پروژه استفاده می شود که هزینه فاز دوم آن 61،843 کرور (8.83 میلیارد دلار) برآورد می شود و در 118.9 کیلومتر امتداد خواهد داشت. "CMRL" به روزنامه انگلیسی گفت: "ما می خواهیم از همه مواردی كه در پروژه تمدید فاز I و فاز II پیش آمده جلوگیری كنیم." هر مسئله طراحی "از محل قرارگیری یک کابل گرفته تا علامت گذاری در داخل ایستگاه ، این تصاویر همه چیز را نمایش می دهد."

پیش از این ، برای ساخت یک زیرساخت مقرون به صرفه ، از مدل سازی BIM و 3D برای پروژه ای مشابه در شهر ناگپور در مرکز هند استفاده شده بود. این پروژه از مدل سازی معماری و مدل سازی ساختاری ، شبیه سازی های 4D / 5D برای تجسم عناصر اساسی طراحی و ساخت استفاده کرده است.

تقویت فناوری برای زیرساخت ها


طرفداران استفاده از BIM برای زیرساخت های حمل و نقل معتقدند که این فناوری می تواند نیاز فزاینده را برای جایگزینی کمبود زیرساخت ها برطرف کند . از طریق استفاده از BIM می توان هزینه های دقیق ساخت را اندازه گیری کرد و خطاهای ساخت را به حداقل رساند. مراکز فناوری پیرامون یک مدل هوشمند مشترک بین ذینفعان مختلف ، به عنوان ابزاری مشترک در کل چرخه حیات یک دارایی فعالیت می کنند.

امروزه ، کشورهای جهان از BIM برای تعیین برنامه های کاری ، مدیریت زنجیره های تأمین ، برآورد هزینه ها و تجزیه و تحلیل کلی استفاده می کنند ، که به کاهش تاخیر و اتلاف پروژه کمک می کند. کارشناسان بر این باورند که این مدل می تواند از طریق درک دقیق دارایی از طریق فناوری های ضبط داده های خودکار و دقیق ، شروع شود و با عبور از میان ذینفعان مختلف ، اطلاعات به دست آورد.